loading...
سرماسان رستوران
سرماسان بازدید : 20 چهارشنبه 27 فروردین 1399 نظرات (0)

جنس و نوع  پوشال کولر صنعتی نقش مستقیمی در مقدار بازده سرمایشی و میزان مصرف انرژی آن دارد. انتخاب کولری که دارای پوشال مناسبی باشد، می‌تواند علاوه بر افزایش بازده سرمایشی، باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری شود.  انتخاب یک کولر کم مصرف می‌تواند روش مقرون به صرفه‌ای برای تامین هوای خنک و پاک در محیط‌های صنعتی باشد. انواع پوشال‌های کولر آبی عبارت هستند از پوشال چوبی، پوشال سلولزی، و پوشال پلاستیکی.

پوشال چوبی

پوشال چوبی یکی از شناخته ‌شده‌ترین انواع پوشال‌های به کار رفته در ساخت کولرهای آبی است. این نوع پوشال با عنوان پد سرمایشی فیبری چوبی نیز شناخته می‌شود. این پوشال‌ها از تراشه‌های چوب به دست می‌آیند. پوشال چوبی رطوبت را به خود جذب کرده و هوای گرم هنگام عبور از آن تبخیر می‌شود. قیمت پوشال‌های چوبی در مقایسه با پوشال‌های نوع دیگر ارزان‌تر است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که پوشال‌های چوبی به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارند. همچنین عمر مفید پوشال‌های چوبی کوتاه‌تر از انواع پوشال‌های دیگر است و بعد از مدتی آنها را باید با پوشال‌های جدید جایگزین نمایید. در صورت به کارگیری پوشال‌های چوبی در کولر آبی هر از چند گاهی کاربران باید نسبت به نظافت پوشال‌ها و جایگزینی پوشال‌های کهنه و معیوب با پوشال‌های جدید اقدام کنند.

پوشال سلولزی

پوشال‌های سلولزی نوعی از پدهای سرمایشی هستند که با استفاده از کاغذهای سلولزی ساخته می‌شوند. این پوشال‌ها شکل لانه زنبوری دارند. به کارگیری پوشال‌های سلولزی باعث افزایش بازده سرمایشی کولرهای آبی صنعتی می‌شود. این نوع پوشال‌ها به دلیل ضخامت موادی که در ساخت آنها به کار رفته است، قابلیت جذب و نگهداری رطوبت بیشتری را دارند. پوشال‌های سلولزی در شرایطی که هوا دارای خشکی زیادی باشد، عملکرد سرمایشی بسیار خوبی دارند. فرآیند تبخیر آب در آن دسته از کولرهای آبی صنعتی که دارای پوشال سلولزی هستند، با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد. باید گفت که امروزه در ساخت کولرهای آبی صنعتی بزرگ از پدهای سرمایشی سلولزی بهره برده می‌شود. همانطور که می‌دانید بیشتر ساختمان‌های صنعتی دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند. همچنین علاوه بر افزایش طبیعی دمای هوا در فصل‌های گرم سال، به علت به کارگیری طولانی ‌مدت ماشین‌ها و ابزارآلات صنعتی، در این نوع ساختمان‌ها دمای هوا همواره بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل برای خنک کردن ساختمان‌های صنعتی بزرگ به کولرهای پرقدرت با توان سرمایشی بالا نیاز خواهد بود. کولرهای آبی صنعتی که دارای پوشال سلولزی هستند، هوای خنک بیشتری را در مدت زمان کمتری تولید می‌کنند و بنابراین کاربرد بیشتری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارند. باید گفت که قیمت پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با دیگر انواع پوشال‌ها گران‌تر است. با این حال نگهداری و نظافت پدهای سرمایشی سلولزی بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از پوشال‌های چوبی قدیمی است. همچنین عمر مفید پدهای سلولزی بسیار طولانی‌تر از دیگر پوشال‌ها است و کاربران نیاز به خرید پد جدید و تعویض زود به زود پدها نخواهند داشت.

پوشال پلاستیکی

پوشال‌های پلاستیکی یکی دیگر از انواع پدهای سرمایشی به کار رفته در ساخت کولرهای آبی هستند. اما باید گفت که این پوشال‌ها در مقایسه با پدهای سرمایشی سلولزی و حتی پوشال‌های چوبی عملکرد سرمایشی کولرهای آبی را ارتقاء نمی‌دهند. به طور کلی باید گفت که پلاستیک ماده‌ای است که آب و رطوبت را به خود جذب نمی‌کند، بلکه بیشتر آن را دفع می‌کند. همچنین پوشال‌های پلاستیکی ضخامت کمی دارند. پوشال‌های پلاستیکی را می‌توان به عنوان پدهای سرمایشی موقت به کار برد. این نوع پوشال‌ها در ساخت کولرهای آبی صنعتی کاربرد چندانی ندارند. به کارگیری پوشال‌های پلاستیکی در کولرهای آبی صنعتی بزرگ باعث کاهش عملکرد سرمایشی آنها و افزایش میزان مصرف انرژی توسط کولر خواهد شد.

 

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 390
  • بازدید سال : 1,176
  • بازدید کلی : 5,379