loading...
سرماسان رستوران
سرماسان بازدید : 61 شنبه 20 اردیبهشت 1399 نظرات (2)

با شروع فصل‌های گرم سال باید به فکر راه اندازی وسایل سرمایشی باشید. بعد از یک روز کاری و تحمل هوای گرم طاقت‌ فرسا، تنها چیزی که آرامش‌بخش خواهد بود، هوای خنک خانه است. پس باید قبل از آمدن فصل گرم سال به فکر سرویس و راه اندازی کولر باشید. هر کدام از لوازمی که در خانه داریم با کار کردن متوالی و گذشت زمان فرسوده می‌شود و عملکرد آن کند خواهد شد. پس برای افزایش عمر مفید تمامی دستگاه‌های برقی، باید آن‌ها را به صورت دوره‌ای سرویس کنید. کولر آبی از جمله لوازمی است که باید به سرویس کردن آن اهمیت داده شود. این امر هم باعث عملکرد بهتر و خنک‌تر شدن باد کولر می‌شود و هم موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق خواهد شد.

بهترین زمان برای سرویس کردن کولر، ابتدای فصل بهار است. قبل از آمدن موج شدید گرما باید به سراغ کولر بروید تا در صورتی که به هر دلیلی مشکلات فنی برای کولر پیش آمده باشد آن را برطرف کنید. بعد از این کار بهتر است هر دو هفته یکبار کولر را کنترل کنید. این کنترل دوهفته‌ای فقط در حد یک نگاه اجمالی است، زیرا ممکن است تسمه کولر به هر دلیلی دچار پارگی شود که آسیب جدی به دینام وارد می‌کند. برای روغن کاری همان مدت ۳ ماه یکبار کافی خواهد بود.

کولر باید در بهترین وضعیت قرار گیرد و تراز باشد. با این وجود شناور به درستی عمل می‌کند و مشکلی برای پمپ و دینام بوجود نخواهد آمد.

۱-کولر را خاموش کنید

قبل از هر کاری باید از خاموش بودن کولر مطمئن شوید. کلیدهای روشن و خاموش را بررسی کنید و اگر کولر با دوشاخه به پریز برق وصل می‌شود، آن را قطع کنید. ابتدا بدنه‌ی کولر را با پشت دست و یا فازمتر کنترل کنید که تا برق نداشته باشد.

۲- پره‌های کولر را باز کرده و پوشال را تعویض کنید

تمام پره‌های ورودی هوا را از بدنه اصلی جدا کنید. در صورتی که پوشال‌ها فرسوده باشند، باید به فکر تعویض آن‌ها باشید. بهترین مکان برای رشد باکتری و قارچ، پوشال‌ها هستند. به دلیل رطوبت این بخش‌ها باکتری و قارچ به سرعت رشد خواهند کرد. پوشال تمیز و جدید هم تاثیر بسیار زیادی روی خنک‌تر شدن باد کولر دارد. تمام پوشال‌ها را از پره‌ها باز کنید و بدنه‌ی پره‌ها را با فرچه تمیز کنید تا تمامی رسوب چسبیده به آن‌ها جدا شوند. پوشال‌های جدید را ابتدا خیس کرده و روی پره‌ها قرار دهید و شبکه‌های سیمی را به آن ببندید. در هنگام خرید پوشال به ابعاد کولر و سایز پوشال توجه کنید که انتخاب درستی داشته باشید.

 ۳- شست‌وشوی کولر

تمام ستون‌های کولر و کفی آن را با استفاده از یک فرچه تمیز کرده و رسوب‌های روی بدنه را پاک کنید. خروجی کفی کولر را باز کنید تا آب کثیف از آن خارج شود. توری زیر پمپ آب کولر هم باید تمیز و رسوب‌گیری شود تا آب بدون هیچ مانعی وارد پمپ شده و به تمام بخش‌های کولر انتقال یابد. تمام قسمت‌های کثیف کولر را بشویید و در نهایت تمام پیچ‌هایی که در مقابل چشمتان است را با پیچ گوشتی سفت کنید. بعد از شستشوی کامل کولر، درپوش کفی را ببندید و کولر را از آب پر کنید و کنترل کنید که آبی از کولر چکه نمی‌کند.

۴- شست‌وشوی مخزن حلزونی

در صورت وزش باد و وجود گردوغبار در هوا، داخل قطعات کولر از این گردوغبار و ذرات پر می‌شود و با روشن کردن کولر این ذرات به سمت کانال هدایت شده و در فضای خانه پخش خواهند شد. یکی از قسمت‌هایی که باید در هنگام سرویس کولر تمیز کنید داخل مخزن حلزونی است. اگر مخزن حلزونی تمیز نشود، با چرخش پروانه گردوغبار را به داخل خانه انتقال می‌دهد. البته تمام مخزن‌های حلزونی امکان شسته شدن ندارند. بلکه آن‌ دسته حلزونی‌هایی که دارای حفره‌ای برای خروجی آب هستند را می‌توانید بشویید. پس در هنگام سرویس کولر، شست‌وشوی حلزونی فراموش نشود.

 ۵- دینام کولر

دینام کولر هم فرآیند گردش هوا را انجام می‌دهد. دینام هم مانند پمپ باید کاملا گردگیری و تمیز شود. بعد از تمیز کردن دینام، آن را به خوبی روغن‌کاری کرده و اتصالات کابل‌ها را بررسی کنید.

۶- جعبه تقسیم برق کولر

جعبه تقسیم برق کولر که در زیر سقف قرار دارد را باید بررسی کنید. این قسمت نباید آسیب دیده و سیم‌ها دچار فرسودگی شوند. پس قبل از روشن کردن کولر، از سالم بودن این بخش مطمئن شوید.

۷- فن و تسمه کولر

بعد از پمپ به سراغ فن و تسمه بروید. آن را با دست بچرخانید و مطمئن شوید که مانعی برای چرخیدن آن وجود ندارد. تسمه را هم با دست کنترل کنید که فرسوده نبوده و تمام سطح آن سالم و بدون پارگی باشد. در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی در تسمه مشاهده کردید باید آن را تعویض کنید زیرا عملکرد فن و پمپ را دچار مشکل می‌کند. فن کولر را هم تمیز و رسوب‌زدایی کرده و در صورت نیاز روغن‌کاری کنید.

۸- بررسی پمپ آب

 بخش بسیار مهم در کولرها پمپ آب است که باید در نگهداری از آن‌ دقت کنید. همانطور که می‌دانید، پمپ کولر فرآیند گردش آب را انجام می‌دهد. بهتر است تمام قسمت‌های پمپ آب که شامل ورودی آب پمپ، شلنگ انتقال و سبد می‌شود را کامل تمیز کنید.

۹- روغن‌کاری یاتاقان‌های کولر

یاتاقان‌های کولر در دوسر محور مرکزی فن قرار دارند. در صورت شل و یا خشک شدن یاتاقان‌ها، هم عملکرد پروانه دچار مشکل می‌شود و هم صدایی ناهنجار به گوش می‌رسد. ابتدا یاتاقان‌ها را تمیز کنید، سپس آن را محکم کرده و در پایان روغن‌کاری کنید.

۱۰-سیستم توزیع آب در کولر

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در کولر، سیستم توزیع آب یا ناودانی پنجره‌های کولر است که موجب خیس شدن پوشال‌ها می‌شود. پس باید مطمئن شوید که هیچ مانعی موجب مسدود شدن لوله‌های توزیع آب نشده است. بهترین کار استفاده از یک فنر نازک است که آن را داخل لوله‌ها فرو کنید که اگر رسوبی در آن‌ها وجود دارد، برطرف شود. شلنگ انتقال آب از پمپ هم باید کامل رسوب‌گیری شود.

۱۱ - تنظیم شناور کولر

شناور در کولر میزان آب ورودی به کفی را کنترل می‌کند. در صورتی که شناور تنظیم نباشد، یا بیش از حد آب وارد کولر می‌شود، که نتیجه‌ی آن سرریز شدن آب است و یا کمتر از استاندارد تشتک، آب داخل آن جمع می‌شود که به پمپ آب فشار آورده و پوشال‌ها به حد کافی خیس نمی‌شوند. همچنین خراب بودن شناور موجب مصرف بیش از حد آب می‌شود. بعد از پر شدن کفی از عملکرد درست شناور مطمئن شوید. توجه کنید که شناور به موقع آب را قطع و یا وصل می‌کند. اگر شناور به خوبی عمل نکرد، باید آن را تعویض کنید.

۱۲ -برپایی سایه‌بان برای کولر

بیشتر کولرهای آبی روی پشت بام‌ها قرار دارند و این بدان معناست که نور مستقیم آفتاب به آن‌ها می‌تابد. پس برای اینکه نور آفتاب موجب تبخیر بیش از حد آب و گرم شدن باد کولر نشود، باید از سایه‌بان استفاده کنید. سایه‌بان‌های کولر را از جنس پلاستیک مقاوم و به شکلی می‌سازند که تمام سطح کولر را بپوشاند. سایه‌بان‌های کولر در دو نوع سنتی و مدرن ساخته می‌شوند. مدل‌های سنتی دارای یک چهارچوب هستند که در طرفین کولر قرار می‌گیرد. سایه‌بان‌های مدرن هم دارای پایه‌هایی هستند که روی کولر قرار می‌گیرد و به نسبت فضای کمتری اشغال می‌کنند.

بعد از بررسی تمام اتصالات، رسوب‌زدایی و شستشوی کولر، باید کنترل کنید که تمام قسمت‌هایی که نیاز به روغن‌کاری دارند را روغن بزنید.

در صورتی که رنگ قسمت‌هایی از بدنه کولر پریده باشد، باید آن را ترمیم کنید و با رنگ این سطوح را بپوشانید. زیرا همین پریدگی رنگ هم موجب زنگ‌زدگی بدنه خواهد شد.

بعد انجام تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، صبر کنید تا کولر آبگیری کند. بعد از اینکه تشتک کولر پر شد، پمپ آن را روشن کنید. تمامی قسمت‌های کولر را بررسی کنید تا آب به‌خوبی به پره‌ها منتقل شود. لوله انتقال آب را بررسی کنید که نشتی نداشته و آب را بدون مشکل منتقل کند.

شناور را هم کنترل کنید تا ورود آب را به داخل کفی، به موقع قطع و وصل کند.

پوشال‌های روی دریچه را کامل خیس کنید و دریچه‌ها را ببندید. کنترل کنید که آب به‌خوبی روی دریچه‌ها پخش می‌شود یا نه. در صورتی که آب تمام سطح دریچه را پوشش نداد، دریچه را باز کرده و پوشال‌ها را کمی جابه‌جا کنید.

برای اینکه مانع از ایجاد رسوب در کولر شوید، محصولاتی با عنوان رسوب‌گیر در بازار عرضه می‌شوند که ظاهری شبیه توپک و یا قرص دارند. این محصولات را داخل تشتک کولر قرار دهید و خواهید دید فرآیند ایجاد رسوب در کولر به شکل چشک‌گیری کاهش می‌یابد.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

سرماسان بازدید : 46 شنبه 20 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

کولرهای آبی، به صورت سنتی از منبع آب خانگی استفاده می‌کنند. میزان مصرف آب به نوع،  اندازه، و کیفیت ذخیره‌ی آب کولر و هم‌چنین به آب و هوای منطقه بستگی دارد. در صورت استفاده‌ی صحیح، یک کولرآبی معمولی 20 تا 100 گالن آب (75.7  الی 378.4 لیتر) در روز مصرف می‌کند. درصورت وجود مشکل فنی یا نصب ناصحیح، ممکن است کولر روزانه 1000 گالن آب (3.8 متر مکعب) را هدر دهد. کولرآبی شامل یک مخزن آب کوچک است. هنگامی‌که آب تبخیر می‌شود، مواد معدنی در مخزن جمع می‌شوند. دستگاه این آب را تخلیه کرده و آب تازه‌ی تامین شده از منبع آب را جایگزین را می‌کند. دفعات رسوب زدایی به تعداد ساعت‌های استفاده از کولرآبی و حجم مواد معدنی داخل آب بستگی دارد.

کولرآبی دارای سوپاپ، لوله، تیوب، و سنسور است. تمامی این ابزار مکانیکی ممکن است با اشکال مواجه شده و موجب مصرف خارج از اندازه‌ی آب شوند. با اینکه کولرآبی ساختار ساده‌ای دارد، اما همواره نیازمند مراقبت است. کولرآبی باید حداقل یک بار در سال توسط یک متخصص بررسی شود تا از خسارات وارده از مصرف بیش از اندازه‌ی آب جلوگیری به عمل آید. کاربرد کولر آبی بزرگ در تامین سرمایش فضاهای صنعتی است. کولر آبی بزرگ( صنعتی) گرما سرد در دو سری ECC  دارای فن سانتریفیوژ و ECA دارای فن آکسیال تولید می‌شوند. ظرفیت هوادهی این نوع کولرها از 11000( نیمه صنعتی) تا 45000( صنعتی) متغیر است. امکان سفارش و تولید کولر براساس نیاز و خواسته مشتریان توسط گروه صنعتی گرما سرد وجود دارد. علاوه بر مناطق خشک، در مناطق معتدل و مرطوب نیز استفاده از کولر‌های آبی شایع‌تر است. برای مثال در آشپزخانه‌های صنعتی، خشکشویی‌ها، گل‌خانه‌ها، اسکله‌های بارگیری، انبارها، کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، سالن‌های ورزشی، کارگاه‌ها، پارکینگ‌ها، لانه‌ها و دامداری‌ها( مرغداری‌ها و گاوداری‌ها) اغلب کولرآبی به کار می‌برند. یکی دیگر از انواع کاربرد کولر آبی بزرگ مربوط به محیط‌های صنعتی می‌باشد. مهم‌ترین تفاوت کاربرد کولر آبی بزرگ با کولرهای خانگی در میزان هوادهی، میزان قدرت هوادهی و پرتاب هوای ایجاد شده است که میزان موارد بیان شده بسیار بیشتر از کولرهای خانگی می‌باشد.

ویژگی‌های کولرهای صنعتی سرماسان

•بدنه گالوانیزه ضخیم با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای بسیار مقاوم

•الکترو موتور ژن تبریز به همراه لرزه گیر

•واسط تبخیری از جنس پد سلولزی اوکراینی با تراکم بالا و گارانتی 5 سال

•سیستم کنترل اتوماسیون (کنترل زمان و دما)

•قابلیت نصب اینورتور

•دارای ریموت کنترل

•فن سانتریفیوژ بی صدا در سری ECC و فن آکسیال در سری ECA

•صدای بسیار کم

•نصب و نگهداری آسان

•گارانتی یک سال و خدمات پس از فروش نامحدود

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

سرماسان بازدید : 42 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

کولر آبی یک سیستم سرمایشی تبخیری است که به وسیله عملیات تبخیر، سرما ایجاد می‌کند. استفاده از کولر آبی، به شرط اینکه میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از 40 درصد باشد، کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

– مجهز به سيستم جديد آبرساني
– مجهز به پروانه بالانس شده
– بدون لرزش و صدا
– عمر طولاني ياتاقانها
 – مجهز به سیستم جدید آبرسانی
– مجهز به پروانه بالانس شده
– بدون لرزش و صدا
– عمر طولانی یاتاقانها
– جبران رطوبت مورد نیاز در محیط های خشک
– پوشش بدنه با ورق گالوانیزه مرغوب وارداتی به همراه لایه ضخیمی از رنگ پودری کوره ای
– مجهز به پوشالهای دوخته شده با دستگاههای اتوماتیک که مانع از ورود گردوغبار به محیط می گردد.
– پروانه کولر از یک قطعه ی فلزی یکپارچه ساخته شده و با دستگاههای الکترونیکی کاملا بالانس می شود , به همین علت باعث عمر طولانی یاتاقان ها می شود و سالهای متمادی بی صدا و بدون لرزش کار می کند..
– به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب , ضخامت پوشالها در تمام سطوح , پخش گردیده و با دستگاههای اتومانیک دوخته شده است , به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده و خنکی مطبوعی را برای شما تضمین می نماید.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 42 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

حفظ دمای مناسب در گلخانه ها برای کشت و پرورش گل ها و گیاهان در طول سال ضروری است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر در حوزه طراحی و تولید تجهیزات گرمایش، تهویه و سرمایش گلخانه در حال فعالیت هستند. برای خنک کردن محیط گلخانه، لازم است سیستم خنک کننده به اندازه و در مدل های مناسب انتخاب شود. با استفاده صحیح از سیستم های خنک کننده می توانند تنش گیاه را در روزهای گرم کاهش داد و رشد گیاه را بهینه ساخت. فن های خنک کننده یکی از این تجهیزات مکانیکی هستند. سیستم های سرمایشی مبتنی بر رطوبت و آب، با استفاده از پدهای خنک کننده برای تنظیم دمای داخل گلخانه ها استفاده می شوند. این تجهیزات، کنترل دما و رطوبت مناسب را فراهم نموده و می توانند به کاهش بروز بیماری ها و رشد آفات، کمک کنند. سیستم خنک کننده پد سلولزی گلخانه بهترین روش برای خنک کردن فضای گلخانه وسالن مرغداری ها در مناطق خشک و نیمه خشک است. به سیستم پد و فن، خنک کننده ی رطوبتی هم گفته می شود. اساس کار سیستم پد سلولزی گلخانه و فن رطوبت می باشد. پد سلولزی گلخانه به صورت عمودی روی دیوار عرضی یا طولی گلخانه نصب می شوند و با انتقال آب توسط پمپ و ریختن مداوم آب روی آنها، مرطوب می شوند. قاب نصب شده در زیرپدها آب اضافی عبوری از پد را به مخزن آب هدایت می کند و مجددا به سیستم بر می گرداند. در طرف مقابل پدها، فن هایی نصب می شود که به هنگام کار، باعث حرکت هوا در فضای داخل گلخانه و عبور هوا از داخل صفحات سلولزی متخلخل مرطوب می شود. عبور جریان هوا ازداخل پدهای مرطوب باعث تبخیر رطوبت شده و حرارت هوا را جذب کرده، در نتیجه هوای خروجی از این صفحات خنک تر خواهد شد، که نهایتا باعث خنک شدن فضای گلخانه و مرغداری می شود. جنس پدها از صفحات مشبک مقوایی سلولزی می باشد که کارایی بسیار بالایی دارد. از سیستم های سرمایشی پرکاربرد در گلخانه ها، سیستم آکسیال و مه پاش است. فن‌های آکسیال با استفاده از نیروی محوری جریان هوا و یا گاز را ایجاد کرده و ازطریق چرخش محوری با تیغه‌هایی که قطر بیرونی آن به صورت شعاعی گسترده شده است، باعث حرکت هوا می‌شوند. سیال به موازات پروانه‌های فن و یا چرخش محور حرکت می‌کند. غالبا، فن مجهز به یک دریچه استوانه‌ای کوتاه است که مجرای ورودی و خروجی به آن متصل می‌شود. سیستم مه ساز باعث ایجاد رطوبت برای گیاهان، گلخانه ها ، اتاق و حیات و … می شود. در سیستم مه پاش آب تحت فشار از طریق شیلنگ به نازل مه پاش می رسد و در آن جا از نازل های بسیار کوچک خارج می شود و تشکیل ذرات کوچک آب می دهد و یا تبدیل به مه می شود. آب بعد از خروج بخار می شود و محیط اطراف خود را خنک می کند. هر چه فشار کاری پمپ مورد استفاده بیشتر باشد ، ذرات و قطرات آب ریزتری توسط نازل ها تولید می شود ، زمانی که ذرات آب ریزتر می شود به طور کامل بخار می شود و سرمایش بیشتری نسبت به ذرات درشت تر ایجاد می کند.

مزایای خرید سیستم های تهویه مطبوع برای گلخانه ها

پس انداز بودجه مالی بیشتر

افزایش سوددهی

تنوع در مدل های دستگاه با قابلیت تنظیم خودکار یا دستی

گزینه های تهویه مکانیکی

طرح های سفارشی از سیستم ها متناسب با نیاز گلخانه، می توانند حتی خاص ترین احتیاجات تهویه را برآورده کنند.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 47 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

برق‌ گرفتگی شایع‌ترین خطری است که موقع سرویس و راه‌ اندازی‌ کولرهای آبی، صاحب‌خانه‌ها یا سرویس کاران کولر آبی را تهدید می‌کند. یادتان باشد که این کولرها کاملاً مرطوب‌اند و این رطوبت به تشدید برق‌ گرفتگی کمک می‌کند.

•بدنه کولر آبی، فلزی است و سیم‌پیچی آن کمی مبهم است. پس تعمیر و سرویس آن را به دست متخصصان بسپارید و هرگز برای تعمیر یا سرویس آن تنها به پشت‌بام نروید.

•اگر تازه به خانه‌ای اسباب‌کشی کرده‌اید، قبل از تعویض پوشال کولر آبی، ابتدا با یک فازمتر بدنه کولر آبی را چک کنید تا برق نداشته باشد ولی از نظر اصولی باید سیستم برق کولرهای آبی دارای سیستم محافظ جان باشند تا چنانچه اتصال الکتریکی ایجاد گردید، به طور اتوماتیک برق کولر آبی قطع گردد و خطری متوجه سرویس کار کولر نگردد.

• اگر مایلید خودتان کولر آبی خود را سرویس نمایید، حداقل قبل از دست زدن به کولر، از خاموش بودن آن کاملا مطمئن شوید. بهتر است همراه با یکی از اعضای خانه به پشت بام بروید و یا حداقل به اعضای خانه اطلاع دهید که برای انجام سرویس کولر به پشت بام می روید.

در هنگام روشن کردن کولر آبی به نکات زیر توجه نمایید

•هنگام روشن کردن کولر آبی لازم است پنجره آشپزخانه و یا یکی از اتاق ها به اندازه ای که موجب تخلیه هوای ورودی از دریچه های کولر به داخل آپارتمان گردد و همچنین تهویه هوای آشپزخانه مقداری، باز گذاشته شود.

•همچنین به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی خاموش شدن شعله اجاق گاز بوسیله جریان هوای کولر، تعبیه دریچه کولر آبی در داخل آشپزخانه ها مجاز نمی باشد.

نکاتی در مورد نصب و تعویض پوشال یا پد سلولزی در کولر آبی

•در صورتیکه محل نصب کولر آبی مورد نیاز شما در بام ساختمان است، لطفا قبل از خرید به ابعاد کولر آبی مورد نیازکه در جدول مشخصات فنی هر کولر آبی آورده شده است و امکان عبور آن از درب پشت بام ساختمان دقت فرمائید.

•انواع کولرهای آبی ثابت معمولا روی پایه از نبشی نمره 3 یا 4 بر اساس ارتفاع مورد نیاز قرار می گیرد.

•یکی از مهمترین نکات در هنگام نصب کولر آبی توجه به موضوع تراز دقیق و افقی بودن کولر است، زیرا در صورت عدم رعایت این مطلب توزیع آب روی پوشال ها (یا سلولزها) بصورت یکنواخت انجام نمی پذیرد و بخشی از سطوح خنک کننده خشک و بدون کاربری باقی مانده و موجب کاهش میزان خنک کنندگی هوای خروجی از کولر آبی می شود.

•همچنین در صورت نصب غیر تراز کولر آبی، به تدریج فن سانتریفیوژ کولر دچار عدم تعادل ،ارتعاش،ایجاد صدا و آسیب دیدن یاتاقان کولر گردیده و نهایتاً این ارتعاشات به بدنه منتقل گردیده و موجب خرابی کلی بدنه کولر آبی می گردد.

•هرسال باید پوشال کولرتان را تعویض کنید و کولر را توسط سرویسکار، سرویس نمایید، بطوریکه سطوح داخلی و کف کولر نیز باید کاملاً تمیز شود، چرا که پوشال کولرها مملو از گرد و غبار و قارچ و باکتری است و از آنجا که داخل کولر آبی مرطوب است و آفتاب نیز به داخل کولر نمی‌تابد، این آلودگی ها با جریان هوا به داخل خانه راه می‌یابند.

این مشکل به‌ ویژه در شهرهای آلوده‌ای نظیر تهران که ذرات معلق در هوا بیشتر است، تشدید می گردد، بنابراین پوشال ها و حتی پدهای سلولزی در کولرهای آبی باید در زمان معین تعویض گردند.

•زمان تعویض پوشال در کولرهای آبی با پوشال، حداقل سالی یک بار و در شهرهای با هوای آلوده مانند تهران، دو بار در سال (یکبار اول خردادماه و یکبار اول مردادماه) می باشد.

•زمان تعویض سلولز در کولرهای آبی سلولزی هر 3 تا 5 سال یکبار (براساس میزان املاح آب و کیفیت هوای شهر محل نصب کولر سلولزی) متغیر می باشد.

•استفاده از پد سلولزی به جای پوشال در کولرهای آبی دارای مزیایی مانند خنک کنندگی بیشتر و فیلتر بهتر ذرات معلق هوا می باشد ولی توجه داشته باشید که در هنگام تعویض پدها، بدلیل استفاده از چسب و رزین در ساخت پدهای سلولزی، ابتدا باید چندین بار آب عبوری از روی پدهای سلولزی که در تشتک کولر آبی جمع گردیده است تخلیه شود تا از استشمام بوی بد و نامطبوع آنها در فضای داخلی منزل یا محل کار جلوگیری گردد. با توجه به نحوه خنک کنندگی هوا در تمامی مدل های کولر های آبی لازم است بمنظور جلوگیری از شرجی شدن هوا و یا اصطلاحاً دم کردن هوای داخل ساختمان ، محل نصب کولرهای آبی به گونه ای انتخاب شوند که کولر آبی قادر به استفاده از هوای آزاد باشند.

•همچنین با توجه به اینکه استفاده از کولرهای آبی معمولاً در مناطقی با آب و هوای نسبتاً خشک تابستانی رایج می باشد و از طرف دیگر هر کولر آبی علاوه بر مصرف برق بطور متوسط در هر شبانه روز حدود 300 تا 400 لیتر آب مصرف می نماید، بنابراین بهتر است با نصب یک ترموستات در مسیر جریان برق کلید کولر آبی خود نسبت به کنترل عملکرد کولر و مصرف غیر ضروری آب و برق کولر آبی در بسیاری از زمان ها اقدام فرمائید. (البته مقدار دقیق آب مصرفی در هر کولر علاوه بر ابعاد و ظرفیت و هوادهی کولر آبی به موارد دیگری مانند دمای هوا، میزان رطوبت نسبی هوا و مدت کارکرد کولر نیز بستگی دارد)

• با قرار دادن روکش روی بدنه کولر آبی در پایان فصل تابستان، علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب باران در فصل پاییز و زمستان به داخل تشتک کولر آبی و ممانعت از زنگ زدن آن و نیز جلوگیری از نشستن گرد و خاک هوا روی پره های فن سانتریفیوژ کولر که عامل اصلی دمیده شدن خاک در ابتدای فصل راه اندازی کولر در سال بعد می باشد، از هدر رفتن مقادیر بسیار زیاد انرژی حرارتی منزل یا محل کار خود از طریق مکش دریچه و کانال هوای کولر جلوگیری نمایید.

اهمیت کانال کشی صحیح در کولرهای آبی

•مقدار هوادهي و خنكي ايجادشده توسط کولر آبی مستقیما به رعايت اصول مهندسي كانال كشي كولر بستگی دارد، همچنين توجه به توضيحات ارائه شده در بخش راهنمای خرید هر يك از انواع كولرهای آبی راهگشا مي باشد.

•لازم است کانال کشي کولرآبی براساس نقشه محاسباتي مهندسين تاسيسات و برمبناي جداول داكتيلاتور واستانداردهاي كانال كشی (ازنظرابعاد کانال، حجم هوای عبوری، انشعاب گیری وقوس کانال) انجام پذيرد، در صورت تمایل و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به نکات مهم انتخاب در بخش کانال و دریچه های هوای سایت دماتجهیز مراجعه فرمایید.

•به منظور افزایش بازده خنک کنندگی کولرهای آبی، اکیدا توصیه می شود از قرار گرفتن کولر آبی و کانال مربوطه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری گردد، بنابراین با تعبیه سایبان بر روی کولر آبی و عایق کاری کانال کولر از انتقال گرمای تابش آفتاب به مجموعه کولر و کانال جلوگیری فرمایید. (طبق مقررات ملی ساختمان در صورتیکه طول مسیر کانال کولر در معرض تابش آفتاب بیش از 2 متر باشد، عایق کردن کانال کولر الزامی است.)

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 249 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

کولرهای آبی به واسطه مصرف کم برق و قیمت ارزانی که دارند، از پرطرفدارترین وسایل سرمایشی هستند. همانطور که می‌دانید، بیشتر مناطق ایران دارای آب‌وهوایی خشک هستند که لازمه این آب‌وهوا وجود کولرهای آبی است تا رطوبت لازم برای ساختمان‌ها تامین شود.

برای استفاده بهینه از کولرهای آبی نیازمند نکاتی هستیم تا عملکرد آن را بهبود ببخشیم و حداکثر استفاده را از آن ببریم. در ادامه به بررسی راهکارهایی برای استفاده بهینه از کولرهای آبی خواهیم پرداخت که با استفاده از این راهکارها تا ۴۰ درصد راندمان کولر افزایش می‌یابد.

سرویس کولر آبی

اولین مورد در رابطه با استفاده بهینه از کولرهای آبی سرویس به موقع است. در صورتی که کولرهای آبی به موقع سرویس شوند، هم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی خواهد شد، و هم انتظار شما از یک کولر ایده‌آل برطرف می‌شود. سرویس کولر آبی شامل موارد زیر می‌شود:

بررسی و روغن‌کاری موتور کولر

بررسی پمپ آب

شست‌وشوی حلزونی و بدنه کولر

تعویض تسمه

کنترل و روغن‌کاری یاتاقان

روغن‌کاری پولی

تعویض پوشال

تمیز کردن شبکه آب‌رسانی کولر

تراز کردن شناور

بازدید برزنت کولر

بازرسی جعبه تقسیم برق

مراحل  سرویس تابستانه کولرهای آبی

نصب سایبان

کولرهایی که روی پشت‌بام‌ها قرار دارند، در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند و این بدان معناست که دمای آب کولر بالا رفته و سریع‌تر بخار می‌شود. از طرفی آب گرمی که داخل کولر وجود دارد، باعث می‌شود تا باد کولر هم خنک نباشد.

برای اینکه کولر آبی حداکثر راندمان را داشته باشد و در تابستان هم از باد خنک آن لذت ببرید، بهترین گزینه، قرار دادن سایبان روی کولر است.

ناگفته نماند اغلب سایبان‌هایی که امروزه برای کولرهای آبی نصب می‌شود؛ از جنس پلی کربنات با مواد UV هستند. این روکش UV نه تنها مانع از جذب اشعه آفتاب شده، بلکه تمام اشعه‌ای که به آن تابیده می‌شود را بازتاب می‌کند.

برخی در کنار استفاده از سایبان، از گزینه‌ی دیگری مانند حصیر هم برای پوشش دورتادور کولر استفاده می‌کنند. وجود حصیر مانع از تجمع گردوغبار داخل کولر شده و با خیس کردن آن، باد کولر بسیار خنک‌تر خواهد شد.

لطفاً از قرار دادن اجسام سنگین و بدون استفاده به عنوان سایبان، روی کولر خودداری کنید. با این کار فقط به بدنه کولر آسیب خواهید رساند.

بررسی آب داخل تشتک کولر

کار کردن کولر بدون آب موجب سوختن آن نمی‌شود، اما اگر این روند طولانی مدت ادامه داشته باشد، به موتور کولر آسیب وارد می‌کند. وجود آب به کاهش دمای فضای داخلی کولر کمک می‌کند. از این رو موتور در حین کار کردن خنک شده و عملکرد بهتری دارد. اگر کولر بدون آب باشد، در صورت روشن ماندن طولانی مدت، موتور به شدت داغ شده و در نهایت خواهد سوخت. در این شرایط هم باید جهت تعمیر کولر آبی به سرویسکار مراجعه کنید. در روزهای گرم تابستان دقت کنید که کولر بدون آب کار نکند، اما در شب‌ها که هوا خنک‌تر است، اگر کولر بدون آب باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. با توجه به مکانیزم کولرهای آبی، توصیه می‌شود همیشه وضعیت آب آن را کنترل کنید تا بدون آب نماند.

انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای کولر

قبل از نصب، بهترین موقعیت را برای کولر انتخاب کنید. بهتر است کولر را در نزدیکی دودکش و خروجی تهویه فاضلاب قرار ندهید. گرمای دودکش‌ها موجب بخار شدن آب داخل کولر خواهد شد و بوی خارج شده از فاضلاب هم از طریق کولر وارد ساختمان می‌شود. همچنین کولر را در جایی قرار دهید حداقل میزان تابش خورشید به آن نقطه صورت پذیرد و در مسیر جریان هوا باشد.

حداقل طول کانال کشی

کانال‌های کولر آبی نباید خیلی طولانی و پیچ در پیچ باشند. در صورت زندگی در ساختمان‌های بلند، بهتر است کولر را داخل تراس قرار دهید.

مسیر طولانی کانال موجب کاهش فشار هوا شده و حداقل باد را به داخل ساختمان هدایت می‌کند. همچنین پیچ و خم‌های زیاد در مسیر کانال کولر، جریان باد را منحرف کرده و فضای خانه را خنک نمی‌کند.

عدم استفاده همزمان از چند وسیله گرمازا

استفاده همزمان از چند وسیله گرمازا مانند اجاق، سماور و لامپ‌هایی که گرمای زیادی تولید می‌کنند در داخل خانه موجب بالا رفتن دمای خانه شده و نیاز به استفاده از کولر را افزایش می‌دهد.

بستن دریچه‌ی فضاهای بدون استفاده

زمانی که در خانه و یا حتی محل کار هستید، دریچه‌ی بخش‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را مسدود کنید. با این کار جریان باد فقط به قسمت‌هایی که مدنظرتان است منتقل می‌شود.

روشن کردن پمپ آب، قبل از موتور

همیشه قبل از اینکه موتور کولر را روشن کنید، ابتدا برای مدت ۱۰ دقیقه پمپ آب (واترپمپ) را روشن کنید. با این کار پوشال‌ها کامل خیس شده و جریان باد ابتدایی کولر خنک خواهد بود.

روشن کردن کولر با دور تند

کولر را ابتدا با دور تند روشن کنید و بعد از کمی کار کردن، آن را روی دور کند قرار دهید.

دلیل این کار به سیستم کولرهای قدیمی‌تر برمی‌گردد. کولرهای آبی قدیمی دارای یک خازن راه‌انداز بودند که در کولرهای جدید این قطعه حذف شده است. این خازن وظیفه دارد تا با سرعت بالاتر، کولر را از سرعت صفر به دور مطلوب برساند.

حال وقتی کولر را روی دور تند روشن کنیم، نقش همان خازن را بازی می‌کند و دور کولر را به دور مطلوب می‌رساند. بدین ترتیب فشار کمتری به موتور کولر وارد می‌شود. پس از ۲ دقیقه که کولر با دور تند روشن ماند، آن را روی دور کند قرار دهید.

استفاده از پدهای سلولزی به جای پوشال

به تازگی پدهای سلولزی جایگزین پوشال‌های قدیمی در کولرهای آبی شده‌اند. این پدها دوام بهتری دارند و آب بیشتری را در خود جای می‌دهند. همچنین به دلیل فشردگی، از ورود ذرات به داخل محفظه کولر جلوگیری می‌کنند.

باز بودن پنجره‌ها

در هنگام روشن بودن کولر بهتر است راه خروجی را برای جریان باد در نظر بگیرید. یکی از پنجره‌های کوچک را باز گذاشته تا مانع از دم کردن محیط، ایجاد بوی نامطبوع شده و رطوبت هوا افزایش یابد.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 79 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

اگر شما هم در این فصل گرم قصد خرید کولر آبی را دارید، در بین بهترین کولرهای آبی ، کولری را انتخاب کنید که ویژگی های مناسبی داشته و متناسب با نیاز شما باشد.

فصل تابستان است و گرمای هوا به صورتی است که بدون استفاده از کولر و وسایل سرمایشی توانایی تحمل این گرما وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از کولر در هر محیطی ضروری است. البته خرید نوع کولر نیز مهم است؛ اینکه در این اوضاع اقتصادی کولری بخریم که هم قیمت آن مناسب باشد و هم کیفیت خوبی داشته باشد، بسیار مهم است.

در کولرهای آبی، یک الکتروپمپ وجود دارد که آب را به قسمت بالای پوشال ها هدایت می‌کند و سپس بر روی پوشال‍‌ها می‌ریزد. یک الکتروفن هم وجود دارد که هوا را از روی پوشال ها عبور داده و به طرف کانال کولر هدایت می‌کند. در کولرهای آبی، تبخیر آب یا به عبارت دیگر تغییر حالت آب از مایع به بخار، سرمایش ایجاد می‌کند. کولرهای آبی باید متناسب با فضای مورد استفاده و همچنین شرایط آب و هوایی محل انتخاب شوند. نباید فراموش کرد که کولرهای بزرگ سبب اتلاف انرژی می‌شوند. نکته مهم دیگر اینکه اگر کانال کولر آبی در بیرون ساختمان است، باید با عایق پوشانده شوند تا از هدر رفتن سرما در اثر تابش خورشید جلوگیری شود. استفاده از سایبان هم در چنین شرایطی بسیار مفید است.

ویژگی های مهم کولرهای آبی

•قابل تنظیم به صورت کم، متوسط و زیاد

•دارای نمایشگر ال سی دی برای نشان دادن دمای محیط

•وجود تایمر جهت تنظیم زمان روشن و یا خاموش شدن کولر

•نشانگر تعویض پوشال

•سیستم خاموش کن اتوماتیک

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 103 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

تمدن های مختلف در طول سالیان متمادی روش های هوشمندانه ای برای مبارزه با گرما در منطقه خود ابداع کرده اند. شکل اولیه کولرهای آبی بادگیرها هستند که چندین سال قبل توسط ایرانیان ایجاد شده اند. این بادگیرها در مناطق مرکزی کشور بسیار مورد استفاده بودند و هم اکنون نیز تعداد ۹۰۰۰۰۰۰ بادگیر در کشورمان وجود دارد. مکانیسم عملکرد بادگیرها به این شرح است که:  باد از دریچه های بادگیر که در پشت بام ساختمان ها تعبیه شده، عبور می کنند و سپس با عبور از یک محفظه آبی، وارد محیط می شوند و باعث خنک شدن هوای خانه ها می شوند.

امروزه این بادگیرها تغییر شکل داده و به عنوان کولر آبی در بازار عرضه می شوند. از این رو در مناطق دیگر جهان، کولر آبی را با نام کولر ایرانی نیز می شناسند.

کولرهای آبی در ساختمان برخی از هواپیماها که در اواخر دهه ۱۹۳۰ تولید شدند، به چشم می خورد. در این هواپیماها برای خنک سازی آب موجود در موتور هواپیما، به جای رادیاتور از کولر آبی استفاده می شده است. این سیستم معایبی به همراه خود داشته است. اندازه لوله کشی لازم برای خنک سازی زیاد بوده و نتیجه آن بزرگ تر شدن اندازه هواپیما بوده است. هواپیماهای جنگی برای این که اندازه کوچکی داشته باشند و از دید دشمن دور بمانند نتوانستند از این روش استفاده کنند. برخی از کشورها سیستم خنک سازی با اتیلن گلیکول را جایگزین آن کردند.

سیستم مستقیم و دو مرحله ای در طراحی کولر آبی

امروزه کولرهای آبی در طرح های مختلف در بازار موجود هستند. در خنک سازی با تبخیر مسقیم، دمای هوا با گرفتن گرمای نهان تبخیر، خنک می شود. در سیستم خنک سازی با تبخیر غیر مستقیم، علاوه بر عملیات تبخیر از یک مبدل حرارتی نیز استفاده می شود. در این شرایط هوای مرطوب در تماس با هوای مطبوع تولیدی، قرار نمی گیرد. این سیستم های خنک سازی دو مرحله ای یا غیر مستقیم، رطوبت نسبی کمتری ایجاد می کنند. در کولر های آبی معمول هوای گرم بیرون در تماس با پوشال های خیس قرار گرفته و با بخار کردن آب آن ها سرد می شود. ولی در سیستم دو مرحله ای، هوای گرم ابتدا در تماس با مبدلی قرار می گیرد که در اثر تبخیر سرد شده است و با تبادل گرمایی خنک می شود، در نتیجه مقدار رطوبتی که به خود می گیرد کمتر می شود. کارشناسان می گویند سیستم دو مرحله ای ۲۰ تا %۳۰ رطوبت نسبی کمتری در محیط ایجاد می کند.

مزایا و معایب کولر آبی در نقایسه با کولر گازی

مزایا

•نصب کم هزینه

•عملکرد کم هزینه

•تولید هوای خنک با سرعت بالا

معایب

•تولید رطوبت نسبی زیاد که باعث خوردگی، کاهش عمر لوازم الکترونیکی، تولید قطرات آب بر روی لوازم خانه و کاهش تبخیر از پوست، ریه ها، بینی و چشم ها می شود.

•مصرف آب زیاد

•هزینه نگهداری زیاد ( تمیز کردن رسوب ایجاد شده در کولر و ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدن آب در فصل زمستان)

•ورود گرده، بوی بد و گرد و خاک محیط بیرون به فضای داخل منزل که ممکن است منجر به آسم شود.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

 

سرماسان بازدید : 200 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

کولرهای آبی رایج‌ترین سیستم تهویه هوای مطبوع هستند که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. کولرهای آبی به نسبت دیگر دستگاه‌های تهویه مطبوع ساده‌ترند و از مصرف برق کمتری برخوردارند. کولرهای آبی با سرمایش تبخیری مستقیم کار می‌کنند و حین تولید سرما، قدری هم رطوبت به هوای محیط داخل می‌افزایند. اجزای کولر آبی عبارت‌اند از بدنه، فن، درپوش، پمپ گردش آب، مخزن آب، شیر شناور، لوله‌های توزیع آب و موتور الکتریکی. کولر آبی با استفاده از پمپ آب، آب موجود در مخزن را روی پوشال‌های درپوش می‌ریزد. الکتروموتور با استفاده از تسمه، فن را به چرخش می‌اندازد. چرخیدن فن باعث می‌شود که هوای بیرون وارد محفظه داخلی کولر شود. سپس جریان هوا از روی پوشال مرطوب عبور می‌کند. به‌واسطه رطوبت حاصل از پوشال خیس، دمای جریان هوا کم می‌شود. سپس جریان هوای خنک از دریچه کولر وارد فضای داخل خانه می‌گردد.

درحالی‌که کولرهای آبی به خاطر رطوبت‌زایی بهترین انتخاب برای تأمین سرمایش در نواحی گرم و خشک به شمار می‌آیند. بر اساس آماری که در آمریکا منتشر شده است، حدود ۸۰ درصد از ساختمان‌های ایالت تگزاس آمریکا برای تأمین سرمایش از کولر آبی استفاده می‌کنند. بخصوص اینکه استفاده از این سیستم تهویه مطبوع در استرالیا و عربستان نیز پرکاربرد است.

با توجه به بالا رفتن بیش‌ازحد مصرف برق در دنیا و انتشار بیش‌ازحد گازهای گلخانه‌ای به‌ واسطه استفاده غیرضروری از کولرهای گازی، کولر آبی در اولویت قرار دارد. شعار بانک جهانی این است که مصرف‌کنندگان دستگاه‌های سرمایشی را نه بر اساس ژست اقتصادی بلکه بسته به منطقه جغرافیایی انتخاب کنند. کولرهای آبی در دو نوع کولر آبی سلولزی و کولر آبی معمولی تولید می‌شوند. زمانی که رطوبت نسبی محیط از میزان مشخصی بیشتر باشد میزان انتقال حرارت بین آب‌وهوای گرم کمتر می‌شود چراکه جریان هوا پر از ذرات آب است.کولر آبی در نواحی گرمسیری و شرجی کاربردی ندارد چراکه رطوبت هوا تولیدشده از کولر آبی در آب‌وهوای شرجی نفس کشیدن را سخت می‌کند. بدین ترتیب سواحل جنوبی و شمالی ایران به خاطر رطوبت بالا به‌هیچ‌ وجه مکان مناسبی برای استفاده از کولر آبی به شمار نمی‌آیند. کولر آبی علاوه بر بالا بردن رطوبت هوا دمای هوا را نیز پایین می‌آورد. حال در نظر بگیرید در محیط‌هایی که رطوبت هوا به خودی خود بالا باشد بالا رفتن رطوبت به‌واسطه استفاده از کولر آبی باعث می‌شود که دمای آسایش محیطی به‌سختی به دست بیاید. در شهرهای استان خوزستان که میانگین دمای هوا بیشتر از ۴۳ درجه است کولر آبی نمی‌تواند دما را تا ۲۵ درجه پایین بیاورد و صرفاً کاهش نسبی دمای هوا داشته و قادر به تأمین دمای آسایش نیست؛ به همین دلیل استفاده از کولر گازی در این ناحیه مناسب‌تر است.

در نواحی که دمای هوا تا ۴۳ درجه بالا می‌رود اما رطوبت هوا بسیار کم است بهترین انتخاب استفاده از کولر آبی است. کولر آبی می‌تواند هر سه دقیقه یک بار هوای داخلی در یک خانه ۱۲۰ متری را جابجا کند و به دمای آسایش برسد. در چنین آب‌وهوایی در صورت استفاده از کولر گازی باید برای هر اتاق یک دستگاه مجزا نصب گردد. در شهرها و مناطقی که دمای هوا بیشتر از ۳۹ درجه باشد بهتر است از کولرآبی سلولزی به جای کولر آبی پوشالی استفاده شود چراکه کولرهای آبی سلولزی بهره‌وری بیشتری دارند و با حداقل مصرف انرژی دمای آسایش را تأمین می‌کنند. استفاده از کولر آبی رطوبت نسبی محیط را افزایش می‌دهد و به‌واسطه اهمیت امر رطوبت نسبی هوای محیطی در مناطق گرم و خشک را متعادل می‌کند. دیگر مزیت تولید رطوبت کولر آبی این است که از خشک شدن پوست در مناطق بسیار خشک جلوگیری می‌کند.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

سرماسان بازدید : 78 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 ثابت

کولر آبی ثابت که معمول ترین نوع کولر آبی است به دلیل داشتن ابعاد بزرگ بر روی پشت بام یا تراس یا بعضا در حیاط نصب میشود و با استفاده از کانال کشی میتوان از هوای خنک آن بهره مند شد.

کولرهای آبی ثابت، از نظر نحوه خنک کنندگی هوا، به دو نوع کلی کولرهای آبی معمولی (با پوشال) و کولرهای آبی سلولزی تقسیم می شوند.

همانطور که می دانیم در کولر آبی معمولی، با ریزش آب روی پوشال ها و عبور هوا از میان پوشال های خیس، هوای خنک ایجاد می شود و البته پوشال بعد از مدت کمتر از یک ماه پیوستگی خود را از دست می دهد و خالی شدن پوشال در بعضی نقاط، باعث کاهش راندمان خنک کنندگی در کولرهای آبی معمولی و پوشالی می گردد.

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی نیز بعنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات خنک کننده در کارگاه ها و فضاهای با ابعاد بزرگتر از آپارتمانها و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

کولرهای آبی صنعتی میتوانند مانند کولر سلولزی دارای پد سلولزی و یا مانند کولرهای سنتی دارای پوشال باشند.

در کولر آبی سلولزی به جای پوشال از پد های سلولزی استفاده می گردد که بدلیل پیوستگی حجمی سلولز نسبت به پوشال تامین هوای خنک در کولرهای سلولزی به صورت بهتر و پیوسته تری انجام می گردد.

استفاده از پد سلولزی بجای پوشال در کولر های آبی، بدلیل خاصیت جذب بیشتر آب نسبت به پوشال و همچنین قرارگیری لایه های منظم، موج دار و یکنواخت سلولز در کنار هم، توزیع یکنواخت آب بر روی پد سلولزی و در نتیجه وجود بیشترین سطح تماس موثر بین هوای عبوری و سطح مرطوب پد سلولزی، باعث ایجاد خنکی بیشتر (حدود 2 تا 3 درجه سانتیگراد بیشتر از کولرهای با پوشال) و عدم انتقال ذرات معلق هوا و باکتری ها به داخل کانال کولر می گردد.

کولر آبی با فن هوادهی پروانه ای یا آکسیال : در این نوع کولرهای آبی که مستقیما در محل پنجره قرار می گیرند، فقط امکان هوادهی مستقیم و بدون امکان عبور هوا از کانال وجود دارد. (به طور کلی نصب فن سانتریفیوژ در کولرهای آبی ثابت جهت غلبه بر افت فشار عبور هوا از درون کانال های هوای کولر انجام می پذیرد)، اما در صورتیکه مایل به استفاده مستقیم و بدون کانال کشی از کولر آبی برای هر محل باشید می توانید از انواع کولر های آبی با فن آکسیال (پنجره ای) که قیمت آنها تقریباً نصف قیمت کولر های آبی رایج می باشد استفاده نمائید. (البته فراموش نکنید که جهت تامین هوای تازه این کولرهای آبی نیز باید این کولرها در فضای بیرونی ساختمان نصب شوند)

نوع پرتابل این کولرها نیز باید در محلی قرار گیرد که پشت آن، هوای آزاد بیرون از اتاق جریان داشته باشد.بنابراین کولرهای آبی با فن هوادهی آکسیال ( پنجره ای) فقط در مواردی قابل استفاده می باشند که هوای خنک آنها از دهانه خروجی هوای کولر مستقیما و بدون کانال کشی به فضای مورد نظر دمیده شود.

کولرهای آبی از نظر محل و نحوه هوادهی نیز به دو دسته تقسیم می شوند.

کولرهای آبی که دهانه خروجی یا کانال هوادهی آنها در یکی از اضلاع کناری کولرآبی قرار گرفته اند و نیز کولرهای هوادهی از بالا که کانال هوادهی آنها در سقف کولر قرار گرفته است.

کولرهای آبی هوادهی از بالا: این کولرهای آبی که مناسب ترین انتخاب جهت نصب در بالکن یا تراس واحدهای مسکونی می باشند، اولا امکان خنک نمودن هوای ورودی از هر چهار جهت کولر را دارا می باشند و ثانیا در صورت نصب در بالکن یا تراس، با توجه به هوادهی از بالا، دارای امکان کانال کشی راحت تری می باشند.

نکته مهم در خصوص راه اندازی کولرهای آبی با توجه به آمار برق گرفتگی های منجر به فوت در سرویس کولرهای آبی اینکه قبل از سرویس سالیانه یا فصلی آنها حتما کلید برق دستگاه را خاموش نمائید یا از سرویسکاران با تجربه کمک بگیرید.

چگونگی انتخاب ظرفیت کولر آبی 

•به منظور انتخاب کولرهای آبی سلولزی یا پوشالی مورد نیاز، برای هر یک از آپارتمان ها بر اساس تفاوت در متراژ بنا و همچنین قرار گرفتن آن واحد در زیر بام ساختمان و یا قرار گرفتن در طبقات وسط، نحوه محاسبه و انتخاب کولر آبی متفاوت است. اما تأکید می نماییم که در واحدهایی که در واقع سقف آنها بام ساختمان هستند، بدلیل تابش مستقیم نور گرم آفتاب داغ تابستان، احتیاج به انتخاب کولر آبی با ظرفیت خنک کنندگی بیشتر و حتی بعضا استفاده از کولر اسپلیت به عنوان سیستم کمکی دارند. (جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطالب درج شده در بخش راهنمای خرید هر برند کولر آبی در سایت دماتجهیز مراجعه نمایید.)

•ظرفیت هوادهی کولرهای آبی باید متناسب با متراژ و سطح مفید زیربنای محل مورد استفاده و شرایط آب و هوایی (از لحاظ دما و رطوبت) انتخاب گردد.

•چنانچه از کولر آبی با ظرفیت هوادهی بیشتر از ظرفیت و ابعاد کانال کشی اجرا شده و یا ظرفیتی بیشتر از ظرفیت خروج هوای دریچه های کولر نصب شده در واحد خود استفاده کنید، صدای ممتد عبور هوا در طول زمان بهره برداری از کولر آبی به طور آزار دهنده ای شنیده می شود.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍www.sarmasaan.com

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 392
  • بازدید سال : 1,178
  • بازدید کلی : 5,381